Ztráta zavazadel na letištích je v poslední době hojně skloňovaným tématem. Lidé si na ni stěžují na sociálních sítích i přímo leteckým společnostem, které ale jak se zdá, stále nepodnikají potřebné kroky, aby se situace zlepšila. Jeden muž se rozhodl na přetrvávající problém reagovat a vytvořil webovou stránku, která v reálném čase sleduje, kolik zavazadel konkrétní společnost aktuálně „dluží“ jejich majitelům.
K rozhodnutí podobně zaměřenou stránku vytvořit jej vedla osobní zkušenost, kdy při přistání v Barceloně zjistil, že zavazadla jeho přítelkyně se stále nacházejí v Lisabonu. Ačkoliv následující den pohřešovaná zavazadla na barcelonské letiště dorazila, společnost ženě kufry odmítla bez jakéhokoli vysvětlení vydat. Pár byl tou dobou na poznávací dovolené, a tak než se začali věnovat námitce, kterou muž na leteckou společnost podal, byli partneři už v Austinu.
Společnost na stížnost reagovala slovy, že se omlouvají a pohřešovaná zavazadla odesílají do Austinu. Na tamní letiště sice dorazila, ale do hotelu je už nikdo nedoručil, ačkoliv je muž po celou dobu sledoval prostřednictvím lokátoru AirTag, a měl tak o jejich aktuální poloze přehled. Letecká společnost se opětovně omluvila a kufry nechala poslat do Dallasu, odkud pár pochází. Ani tam se ale se svou majitelkou nesetkaly.

Po této frustrující zkušenosti se muž rozhodl jednat – vytvořil webovou stránku s názvem „Luggage Losers“, která je jakýmsi žebříčkem leteckých společností, jež jsou seřazeny podle množství ztracených zavazadel. Na prvním místě je aktuálně společnost Iberia, následuje Air India a po ní WestJet Airlines. Počtem nejméně ztracených zavazadel se mohou pochlubit společnosti Japan Airlines, Lion Air a Azul.
Zdroj: Autorský text, redakce Ansu, Scoop Upworthy, Luggage Losers; Náhledová fotografie: Gustavo Fring/Pexels

